My Life............sharing is caring!

Wednesday, August 08, 2007

Rasa Ye Susahnya Sekarang....

Tak tau camner nak luahkan perasaan yang terbuku ni, nak bercerita ngan orang rasanya macam tak sempat sangat. Masa ni pack betul especially kat opis ni, banyak keje lately nih. So, rasanya aku luahkan kat blog ni ajela.......

Baru 3 minggu lebih, hubby aku pegi sambung belajar tu tapi aku cam dah rasa susah handle family sorang2 nih....especially dalam seminggu dua ni....entah nape..tahap ke'tension'an tu rasa pulak maksima nya. Aduiiiii.......baru aku tau macam mana rasanya kalau org yang duduk sorang2 jaga anak....tak kira la single parent ke, suami duduk jauh ke apa ke.....semua kene handle sendiri..rasa nak nangis pun ada.....tapi aku nangis dalam hati jek....

Skang dah takleh nangis depan bebdk ni...dorang pandai...kalau aku nangis, memang macam kene soal ngan polis laa...bertubi2 soalan ditanya sampai tak jadi nangis la kiranya. Bebudak tu pun skang ligat ngan lincah betul...rasa tak terlayan plak.......penat laaa.....kat opis lagi kalau kat umah pulak ngan keje umah lagi, kalau dulu ada jugak yang tolong, skang ni semua sendiri....tak kuat rasanya. Kalah laaa.....tu tak kira lagi amik, anta budak......hmm.....kalau aku kaya memang upah maid ngan driver ajek...aku leh senang lenang....huhuhuhuh..tapi apa kan daya.............

Dalam kepala ni macam2 nak pikir, semua belanja rumah, uruskan anak2, uruskan keje opis, uruskan keje umah, bila dah buat semua ni lastly diri aku jugak tak terurus, mana taknya balik keje mmg dah penat pastu kekadang lepas setelkan keje umah aku terus tumbang......sebelum tu mmg paksa anak2 tido dulu..anak2 aku ni macam supernatural sket..kalau nak tido tu memang kene paksa...geram betul...especially aqim dah pandai..masuk buai siap bangun2 nak keluar lagi.....gggrrrr....hangin jek..dah la aku penat.....yang dua org lagi selagi tak bergelap selagi tu la dia aktif tak bertempat..ada ajek aktiviti dia nak buat..cam tak puas main waktu siang..aduiiiiiii

Hmmmm......tu la macam aku cakap awal lagi..aku dah rasa penat sangat2 nih.....org kata memula mmg gitu tapi ni dah nak masuk sebulan still lagi camni , apa citer lak?......Aku ni takde tempat nak ngadu.....nak ngadu kat kawan2 mesti dorang bosan dengar bende yang sama..aku citer pasal bende ni kat blog pun ada agaknya yang boring...mesti ada yang terdetik kata asik citer pasal bende ni ajek....huhuhuh...aku pedulik hapa..ni blog aku..sukati la aku nak tulis apa..........[jangan marah arrrr]

Aku sedey benonya...aku taknak ngadu semua kat hubby aku nanti dia susah hati......aku bukan nak tunjuk aku ni bagus sangat depan dia tapi aku taknak tgk dia susah hati..dia tu kalau susah hati semua bende tak jadi..aku tak nak ganggu study dia......bila dia balik ujung minggu dia selalu citer belajar ni best...dia penah bagitau aku nak sambung degree pulak lepas ni..sebab dia kata seronok study...huhuhu..nak jadi tutor katanya.......terkedu gak aku..haaaaaa....belajar lagi ke?...uuuwwwaaaa.......terdiam jugakla aku bila dengar dia kata gitu..aku senyum ajek..tapi dia tak tau betapa payahnya aku bila dia takde ni......tapi macam yang makcik aku kata inila yang dinamakan PENGORBANAN seorang isteri. Aku mengiyakan apa yang makcik aku kata.......

Aku pernah cuba untuk berfikir positif......yelah pada aku kalau orang lain boleh buat nape aku takleh tapi bila aku lalui dalam 3 minggu ni aku rasa cam nak mengalah ajek...Tak tau nape aku jadik gini....aku hilang punca.......aku cam dah tak kenal diri aku sendiri.........................Entahlaa..aku pun tak tau berapa lama lagi aku boleh bertahan!!!

Puas rasanya dapat luahkan apa yang terbuku ni........Moga2 ada kekuatan untuk aku...............Ya Allah, berilah aku kekuatan mengharungi hidup ini. Aminnn......

2 Comments:

  • kak..sabarlah..semua orang pun susah.cuma kesusahan tu lain2.kita paham prasaan akak..macm akak gak..saya tak susah tak ader anak, tapi susah jugak pasal tak ader anak, takder laki di sisi..bile hari minggu bila dia tak balik..sunyinya..ya allah..tuhan aje yg tahu..

    kuatkan diri pun..tetap tak kuat kan? selagi ade kudrat, kita redah ajelah ek? hihi gogocaiyok!

    By Blogger aku yg kelang keli, pembuli tapi baik hati la! ('^") V, at 5:00 PM  

  • terima kasih banyak zura......kita serupa[baca ala lagu zainal abidin ye].......takpe...pada akak nak tak nak kene go thru gak kan..akak cuba la tapi bila kat sini ngan uols akak rasa terhibur sket...tq kekawan......

    By Blogger zAi....ibu of aLiFf , aInNa , aQiM, aAqiI and aFrEeNa, at 5:44 PM  

Post a Comment

<< Home