My Life............sharing is caring!

Thursday, July 19, 2007

bErMuLa HiDuP nI.....

Setelah menghitung hari akhirnya, hubby aku pegi jugak sambung belajar amik post basic bidang psychiatric selama setahun bermula minggu ni..Sedihnya aku tak terkira.....iye la..mana penah kene tinggal jauh camni sejak kahwin kan......memula susah la kot tapi lama2 ok la nanti...

Bukan apa...kalau still single takde anak ok la kot, tak rasa penat tapi bila dah ada anak2 yang sihat2 dan aktif2 tu buat aku termelangu jap.....penat tu toksah citer laaa....nak melayan karenah dorang lagi..huhuhuh...

Tapi bila dipikir balik, kalau org lain boleh nape aku tak boleh. Ada org lagi idup susah dari aku tapi boleh jek dorang survive....Tu aku cakap ngan diri sendiri yang aku kene kuat, kalau tak mcam mana aku nak jaga bebudak tu sorang2 diri....

Abah ngan mak ada gak offer suh anta bebudak tu kat dia masa aku keje especially keje malam tapi bila aku pikir balik takpelaa, budak2 tu pun dah besar....INSYA ALLAH..dgn izin Allah, aku leh handle dgn kudrat aku nih. Aku ni bukan jenis sombong taknak org tolong tapi aku taknak nyusahkan org especially mak ngan abah...dahla dorang penat jaga aku ngan adik beradik masa kecik..bila dah tua kene jaga cucu plak.....sian dorang...biar la dorang rehat2 jek plak....aku bawak bebudak ni masa aku tak keje je la kat umah dorang....Aku nak cuba jaga anak2 ni macam mana mak ngan abah jaga kitaorg adik beradik dulu....NO PAIN NO GAIN...huhuhu.....

Korang rasa betul tak tindakan aku ni.....keras kepala ke cam tu? Tolak pertolongan mak abah sendiri...Hmmmm...aku harap tidak....

First day masa hubby gi, menangis aku seharian..sedih..tak tertahan rasa hati nih...sampai hubby naik berang..dia kata kalau nangis lagi dia tak nak pegi.......aku cuba tahan nangis ni tapi takleh...aku cakap ngan dia elok2 nape aku nangis...baru dia diam.....susah kan bila tak penah jauh....tu sebab aku tabik kat kawan2 aku yang penah duk jauh ngan hubby dorang....cam olin, linda.....baru aku rasa camner perasaan dorang....hehhehehehe

Tapi aku skang dah rasa ok....bila pikir ada family especially mak abah, kawan2 sini yang bagi support....so..takde apa nak risau laaa....apa pun LIFE GOES ON..........kalau aku patah semangat macam mana ngan anak2 aku ......

Banyak bende aku nak plan dalam tempoh masa terdekat ni...so aku kene realisasi kan sorang2 tanpa hubby aku dan aku percaya aku boleh buat..cuma aku perlukan REDHA dan RESTU dia ajek....Kalau aku takde sape2 pun, aku masih ada ALLAH s.w.t yang sentiasa membantu......

Ya Allah, tabahkan la hati aku menghadapi semua dugaanMu dan berkatilah hidup kami dunia akhirat...AMIN......

0 Comments:

Post a Comment

<< Home