My Life............sharing is caring!

Friday, August 17, 2007

aKu DaLaM kEtAkUtAn..............

Mehla nak citer ni.....aku telah mengalami satu kejadian misteri...wwoohhhooooo......
Nak dijadikan citer bende ni berlaku masa aku balik dari keje malam tadi, ada kelas malam so balik dalam kol 10.....tapi bila amik bebudak kat umah makcik dah dalam kol 10.30 pm. So cam biasa aku balik la ke umah aku yang indah permai tu...huhuhuhu.....tetiba masa aku tengah nak bukak pagar umah tu aku perasan ada orang sedang memerhatikan aku..seorang lelaki tak pasti pulak bangsa apa..tapi dari cahaya2 kesamaran tu aku perasan susuk tubuh orang tu yang terserah keboroiannya....heheheheh...memula tu aku ingat dia tgh tunggu kawan dia ke atau tengah repair motor ke, apa ke..tapi lama2 tuh aku nampak dia memang memerhatikan aku ngan anak2 keluar dari keta masuk ke rumah.
Dahla area2 umah aku tu macam gelap gelita sket..takde lampu jalan and rumah2 yang macam kedekut nak bukak lampu depan umah ...so bergelaplaaa..umah aku jek yang terang benderang...hangin jek aku....hampeh tul...Orang tu pulak memula takde la diri betul2 depan umah aku tapi bila aku mula bukak pintu ngan lampu luar tu, dia pun bergerak betul2 mengadap depan umah aku.....
Masa tu aku memang cuak tahap power rangers laaaa.......tattttuuuuuttttt...........anak2 aku ni cam tak paham aku tengah bermasalah boleh jerit2...senang hati dapat balik umah.....aku punye la tension..suh depa diam pun cam tak nak diam.....cepat2 aku masuk umah kunci semua pagar, pintu...aku sempat jeling kat orang tu dan dia memang ada kat luar lagi............
Aku masuk umah jek terus jadik tak keruan, panik, takut, blur, semua ada laaa....terus amik phone call hubby...citer bende alah tuh...hubby aku pulak suh aku bawak bebudak tido umah mak..aku mmg terpikir macam tu pun cuma saja jek nak bagitau pasal bende ni.....supaya hati ni lebih tenang sikit..tapi bila pikir balik cam takut pulak nak kuar umah tu balik....huhuhuh........bila pikir kali kedua pulak, takut jugak kalau tido kat umah ni apa2 yang jadikan.........
Maka, dengan nekadnya aku berkemas untuk ke umah mak tapi before tu dah call abah bagitau.....Sodah siap kemas, terus aku kuar umah and cek dulu persekitaran, ada lagi tak suspek kat tempat kejadian. Bila tgk line clear, terus bawak bebudak masuk keta, bukak pagar and bergerak ke umah mak. Lampu depan,belakang, dalam umah semua aku bukak.......
Sepanjang perjalanan ke umah mak tu, aku menjeling kiri kanan takut2 ada orang ikut..maklum laaaa......bila dah sampai umah mak barula hati rasa tenang dan aman sikit..tadi masa kat umah bercelaru otak ni memikirkan.....
Pening kepala aku ni....macam2 hal...takpelah..ni namanya dugaan.......Apa pun aku bersyukur pada Allah s.w.t........

2 Comments:

Post a Comment

<< Home