My Life............sharing is caring!

Thursday, September 10, 2009

Perubahan Yang Dicapai!

Salam and selamat berpuasa buat semua, tinggal kurang dari 10 ari nak raya kan. Sayang pulak rasanya nak tinggalkan bulan puasa nih. Ntah kenapa baru aku rasa macam sayu nak tinggalkan Ramadhan kali ini sebab banyak bende menampakkan progress aku. Heheheh.....

Antaranya yang aku boleh kongsi ialah part memasak. Bulan puasa ni tiap2 ari aku masak. Tak penah beli pun kat PARAM (panggilan manja opismate aku untuk pasar ramadhan..heheheh) Mmg rasa best sangat sebab kalau ari2 biasa pun lom tentu tiap2 ari aku memasak kat umah. Kalau balik kije penat sket mmg makan luar laa, tp idak le selalu. Nanti laki aku suka air tangan org lain plak. Kan ke kes naya. Ye la macam org kata kalau nak pikat suami kan kene dari air tangan bini. Yang best tuh, banyak dah aku improve bila dah selalu masak ni. Bak kata pepatah 'alah bisa tegal biasa'. Aku terharu bila time buka puasa, semua makan sekali termasuk anak2 yang kecik...sonok tau sebab anak2 aku ni susah nak makan. So, bulan puasa ni lebih mengeratkan lagi ukhwah kekeluargaan tuh...cewaaahhh...aminnn.......

Bulan pose ni gak ajar aku jadi seorang ibu yang sangat penyabar, lembut hati dan semua ciri2 ibu yang baik laa...huhuh.....Bukan apa bulan2 pose nih maleh nak marah2, jerit2 kat anak2 tuh. Kalau ari biasa aku mmg jadik tarzan kat umah, tak sah kalau tak berbunyi. Abih kalau abang nyakat adik, adik nyakat kakak, nak wat camner? Takkan nak diam, boleh naik darah aku dengar sana melalak sini melalak...huhuhu...stress..stress....tp Alhamdulillah, Ramadhan ni aku dah berubah sket la. Nak ubah jadik pompuan melayu terakhir maybe tak la kot...At least sikap baran dan tak sabar tu aku dah berjaya kurangkan. Syukur......

Pada aku, hidup ni amat singkat. Dunia ni hanya sementara ajek, yang kekal di 'SANA' kelak. So marilah kita ubah diri kita ke arah kebaikan. Aku belajar ni dari peristiwa yang baru aku alami minggu lepas. Nak tau citer...next posting ok.






0 Comments:

Post a Comment

<< Home