My Life............sharing is caring!

Wednesday, August 19, 2009

4 in 1.

All About Books....
Huhu..aku sanggup berhabis duit untuk buku atau sebarang bahan bacaan. Skang ni aku tgh gila nak membaca. Seronok per dapat baca buku ni, tiap2 bulan aku wajib beli tak kirala banyak atau sikit. Aku mmg dah set kan at least a book every month, lebih pun takpe. Pada aku ni satu pelaburan yang baik and tak rugi pun beli. Indirectly, anak2 aku pun terikut sebab bila aku kuar gi jalan mesti pegi kedai buku. Dorang pun dah tau and siap ajak lagi masuk kedai buku tu before aku sendiri melangkah kan kaki ku ini. Hehehe. Yang best tu, aku dah berjaya mempengaruhi sebahagian opismate aku untuk membaca. Caiyok!!
Facebook....
Sejak aku mula berkecimpung ngan facebook ni, dah ramai kawan2 lama yang berjaya ku jejak. Best betul...Bukan apa, dulu ada gak yang dok ajak thru email tapi aku tak layan. Tetiba Lokman secara halusnya ym kat aku suh join FB ni so aku rasa terharu la plak, sian kat dia beria2 ajak aku join suh tgk gambo2 lama kat sana [padahal satu gambar pun takde muka aku...huhuhu]. Tapi aku tak kisah and now aku dah berjaya jumpa member2 dari sekolah rendah sampai la member kat U dulu. Dah jadi kewajipan aku tiap2 ari mesti jenguk FB ni tgk apa yang patut.
H1N1...
Menakutkan.......Nampak macam biasa ajek simptom nya tapi boleh membawa maut tuh. Ini agaknya dugaan atau balasan yang Allah bagi kat kita. Mungkin kita ni kadang2 lupa nikmat yang Dia bagi and ingkar perintahNya. Moga2 ini jadik pengajaran pada semua umat Islam yang ada.
Yang tak bestnya, tak pasal2 kene pakai face mask. Panas and rimas tuh. Aku pakai pun time kat opis ni jek, kalau jalan2 takde keje nak pakai. Ni skang tgh minggu exam mmg kene pakai la sebab ada student yang sakit2 pun nak amik peksa. Perghhh, scary la dorang nih. Nanti nak naik sem pun kene pakai dalam kelas bila ngajo...aduiiii..tak boleh blah la aku camni.
Apa pun, sama2 la kita berdoa moga terhindar dari segala penyakit. Amin.
Anak-anak ku....
Bestnya ujung minggu ni anak2 dah start cuti sekolah..Yahooo!!!!...Aku plak yang suka. Of course la, tak yah bangun terlalu awal pagi (ceewwaahhh, macam la awal sangat aku bangun) and uruskan so many things. At least, hubby boleh relax sikit anta anak sekolah. Sian dia..huhuhuh. Hmm, skang ni pun dah sibuk nak wat pendaftaran untuk sekolah aqim and ainna untuk tahun depan. Bz gak kehulu kehilir aku ni. Tapi aku seronok sebab semua aku wat sendiri, gain experience. Mahal tu pengalaman ni.

Dulu, cam ni la agaknya mak ngan abah uruskan kitaorg adik beradik. Uisshhhh tapi abah lagi hebat sebab uruskan kitaorg 6 orang ni, yang aku ni 3 orang pun macam kelam kabut jek. Huhuhu...tabik spring kat abah! Aku nak jadik cam abah yang hebat and berfikiran panjang. Dah tua2 ni abah dah senang sket, ada tanah and rumah berkat dari kebijaksanaan abah cari and kumpul harta masa muda. Aku pun dalam perancangan ke arah tu malah lebih lagi sebab esok dah tua aku nak duk relax ngan hubby. Tak nak pikir pasal nak cari duit sebab aku dah ke arah itu dari skang. Wish for my success k.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home