My Life............sharing is caring!

Wednesday, June 11, 2008

OD/ASB

Hari ni bermula la aku pada projek yang dah lama tertangguh...hmm...bukan lama pun..setahun lebih jek.....and for the first time aku ada current account sendiri gara2 apply OD ni. Yelah macam yang aku penah citer sebelum ni, nak buat savings lebih sket. Yelah, harapkan gaji yang ada nih, ditambah ngan semua barang yang makin naik nih, terpaksala aku cari alternatif lain untuk menambahkan pendapatan keluarga ni. Nak berniaga tak berapa cekap, modal kene besar, nak buat benda lain aku ni tak berapa pandai, so aku rasa alternatif ini la yang terbaik untuk aku mula ada force savings.

Dengan meminjam duit dari hubby aku sendiri la aku mula kan modal nih, aku nak pinjam bank dia tak bagi...dia suh guna duit dia. Betul gak ek..menambahkan utang aku jek. Duit dia lak dari terperuk je kat satu tempat tu baik aku diversify kan ke tempat lain pulak. Zaman skang ni kita kene advance, kene pandai pelbagaikan simpanan, sebab apa yang dibuat pun takde utk org lain...utk anak2 dan family gak.

Aku harap sangat duit cepat2 la disburse dalam akaun. Tadi aku tanya officer tu dia kata dalam tempoh sebulan, tapi aku amat berharap awal lagi sebab org2 lain dalam 2-3 minggu jek. Aku plan dalam bulan depan aku dah boleh mulakan projek force savings ni. Kad kredit pun dah ada so skang ni tunggu duit je laa......

Tak sabar rasanya nak mulakan bende ni, aku kene mula kira balik baper savings yang aku leh simpan monthly. So, harap2 kawan yang lain leh join bende ni, sebab bende ni best. Kita sendiri urus duit kita tanpa melibatkan apa2 pun. Pada kawan2 yang berminat tu leh bagitau kita, nanti kita tolong, okay. SHARING IS CARING.........

p/s olin, pesal kita berdua jek yang start, yang lain taknak join ke?..aritu bukan ke semua orang beria2?....musykil ni.....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home