My Life............sharing is caring!

Wednesday, May 14, 2008

KPLI ....DPLI....

Setiap tahun bende ni pasti jadi isu, yelah....bende ni dah macam jadik wajib utk dibuat especially aku ngan opismate aku nih..heheheheh...cuma bermula tahun lepas dah ada tambahan baru iaitu DPLI[diploma perguruan lepasan ijazah]......yang ni khusus utk mengajar sekolah menengah, kolej komuniti ngan politeknik.....kalau KPLI khusus utk sekolah rendah ajek....

So as usual, dua2 ni aku grab...sebab tahun lepas kedua2 ni aku tak join sebab hubby tengah belajar, katalah rezeki aku ada and dapat, mana aku nak letak anak2 aku tuh..dah la dorang sekolah, sape nak jaga. Memang atuk2 dorang ada tapi aku tak suka bebankan pada atuk2 dorang ni and satu lagi aku nak besarkan and pantau keje sekolah dorang sendiri....but utk tahun ni insya Allah, kalau dapat pun tak ralat sangat sebab ayahnya dah ada kat sini. Kalau tak dapat tak apa gak, rezeki memasing kan.

Aku tak berapa mengharap pada kedua2 nya, ada rezeki aku pergi, kalau tak aku redha. Maybe kat sini ajek rezeki aku kan. Apa pun yang penting kita dah usaha, dan doa utk yang terbaik dalam hidup. Hmm..ramai gak opis mate aku yang apply, harap2 ada yang sangkut. Insya Allah. Kita doakan yang terbaik buat masing2 kan....huhuhuh.....

2 Comments:

  • sebagai seorang 'bakal produk keluaran DPLI' sy doakan sumer kengkawan sy yg apply berjaya dalam misi korang....hehehe

    By Blogger kie, at 7:11 PM  

  • hehehe..tq to u kiah...maklumla..ko kan pioneer..huhuhuh...doakan utk kami ek..maklumla..org yang tak pernah apply cam kak olin tu pun boleh apply..hebat pe penangan DPLI nih.....hua..hua..hua....

    By Blogger zAi....ibu of aLiFf , aInNa , aQiM, aAqiI and aFrEeNa, at 10:07 AM  

Post a Comment

<< Home