My Life............sharing is caring!

Wednesday, May 14, 2008

Credit Card Ohhh....Credit Card ....

Buat pertama kalinya dalam hidup aku ni, dah mula nak apply balik kad hutang......ohhh tidakkk....aku bukan saja nak tapi aku ada projek besar nak buat ngan bende alah tu......Rasanya dah dekat 4 tahun aku tak sentuh kad tuh atau kata lain tak guna laaa....hubby ajek yang ada...tu pun aku pantau jugak kad dia tu, kalau tak boleh jadik over limit.....huhuhuh
Ni semua gara2 projek OD ASB yang aku dah belajar awal tahun lepas, tapi tu laa..tak implement lagi sampai sekarang. Bukan apa, aku penah jumpa sifu pasal benda nih tapi pun dia citer pasal basic jek..masa tu pun aku zero knowledge pasal bende ni, jadik mula2 je semangat nak buat tapi lama2 jadik hangat2 tahi ayam.....ditambah pulak dengan takde source kewangan..bukan taknak pinjam tapi bank yang taknak bagi pinjam...huhuh..apa la bank ni ek...orang nak bagi duit lebih kat dia pun taknak....dah puas jugak aku gi bank2 tanya tapi semua kata tak boleh laa..ada jek alasan, ada bank yang ok tapi interest nya Astaghfirullah......tinggi bebeno...ngeri pulak nak pinjam....heheheh....
Yang buat aku terpanggil balik nak buat OD ASB ni, bila ada sorang student datang approach aku pasal H** O punye skim[biarlah rahsia] ...haaaa.....mesti ada yang tak tau....dia nak ajak aku join tapi kene modal dalam 23k utk mula and modus operandi dia kene cari downline sebanyak yang mungkin...uissshhhhh...takde keje betul...dahla modal besar pastu nak cari orang bawah lagi...tak kuasa plak aku pikir...memang aku nak cari duit lebih tapi kalau dah kene gitu gayanya......bila masa pulak tu aku nak buat.....so aku terpikir balik cara cari duit yang senang tak melibatkan orang lain hanya aku ajek iaitu OD ASB ni.......
Dan yang paling best tu aku dah ada duit cash, tak yah buat pinjaman...Alhamdulillah, rezeki Allah nak bagi.....and hubby pun support aku...yahoooo......syukur betul.....so, bende baik ni aku sebar2 kat kawan aku and ramai yang berminat....bende baik camni kene kongsi....ni ilmu Allah tak boleh kedekut....nanti Allah tarik balik....sape yang rugi......sendiri jugak kan...so kawan2 kalau dah apply and dapat rasa kebaikannya , tolong sampaikan pada yang lain.....kita buat ni utk kesenangan kita kemudian hari.....
Macam aku ni pun praktikalnya lom ada..lom apply lagi tapi dari segi teori tu Insya Allah dah sukses kot...agaknya laa...maybe ada yang kurang lagi......lepas bebudak abih exam ni maybe nak buat kelas kat opis ni pasal bende nih supaya semua orang paham sepenuhnya...satu aku nak pesan pada anak2 murid ni..masuk kelas nanti jangan lupa bawak pengeras iaitu PEN, KERTAS AND CALCULATOR.....sebab kelas ni gabungan teori ngan calculation ...nota and all calculation dah bagi kat dorang tapi kalau baca tanpa penerangan agak blurr gitu....alaa.....macam belajar jugak kalau masuk kelas lebih paham compare kalau belajo sendiri..ye tak?....tepuk dada tanya IMAN.....
Ok laa......stop dulu sini, nanti kalau ada update terkini aku bagitau.........daaaaa.....

4 Comments:

  • assalamualaikum...
    sori menceroboh blog ini...cuma nak berkongsi pengalaman sajer n sy tau apa bisnes yang student cik bgtau tu...ada yang lebih hebat drpd itu..you no....n od asb tu apa ke bendanyer...dalam byk2 bisnes..yg tu ajer yg sy x tau..leh terangkan skit x..sy cam berminat gak nak tahu skim apo tue...hehe..:)tengkiu...

    By Blogger snowwhite_girlz, at 8:48 PM  

  • hehehe..tak menceroboh la murni..ok jek..no hal pun....ye ke tau skim yang student saya bagitau tu?....lagi hebat pun ada?..dahsyat tu..heheheh.....OD ASB tu bende menarik....tak melibatkan orglain pun..hanya kita ngan bank ajek.....nak tau leh datang tanya..no hal....

    p/s SHARING IS CARING...:D

    By Blogger zAi....ibu of aLiFf , aInNa , aQiM, aAqiI and aFrEeNa, at 8:53 AM  

  • Ya i know...nantila cik..sy jumpa cik..sbb skrg sy x balik muo..kalo sy balik nanti sy jumpa cik k....tengkiu...

    By Blogger snowwhite_girlz, at 9:31 AM  

  • ok...i'll be waiting...huhuhuhu

    By Blogger zAi....ibu of aLiFf , aInNa , aQiM, aAqiI and aFrEeNa, at 1:24 PM  

Post a Comment

<< Home