My Life............sharing is caring!

Thursday, January 03, 2008

ALIFF masuk sekolah...

Hari ni Aliff dah mulakan persekolahannya di pra sekolah dan hari ni jugak aku pun bersemangat cam dia nak hantar ke sekolah..kol 5.30 am aku bangun tuh..huhuh....buat sarapan, roti ajek and air susu utk dia minum.....aku ada gak bawakkan bekal....

Hari semalamnya dengar taklimat dan bayar duit pendaftaran kat sekolah...huhuh....prasekolah pun sampai ratus2 kene bayo...tak dapat aku bayangkan kalau yang dah rendah dan menengah tu..kalau anak ramai, riban2 jugak cecahnya...takpe bak kata tn aji..bos aku..amik semua bende sebagai positif...ANAK2 ADALAH ANUGERAH ALLAH......kene ingat tu.....huhuh...

So, kelas dia mula 7.30 ari ni, so aku kuar umah dalam 7.15 sebab umah pun tak jauh & insya Allah takde traffic jam la kan.....sampai2 jek dia cam takut2 pun ada.....then kelas dah mula ..aku peratikan jek dari luar..tunggu la jugak takdela blah terus...ada jugak dia pesan..."Ibu, jangan balik tau, tunggu Aliff, nanti Aliff takut Ibu tak datang"....sian plak bila aku dengar...so tunggu sampai 7.45 tuh....tgk cikgunya melayan karenah bebudak......

Kebetulan ari ni kene jaga exam....student ramai so terpaksa la blah awal..harap2 dia ok.....Atuknya siap call lagi...huhuhu...concern betul Atuk Rauzan..maklumla cucu pertama ke sekolah...heheheh...

Jaga exam ari ni plak kelam kabut dgn tak cukup staf nak jaga..macam2 hal laaa......aiyooo..pening kepala tapi kol 10.50 aku cabut gak sebab nak amik Aliff, tak sabar nak tau feedback dia tentang sekolah. Tepat kol 11.00 aku sampai depan pintu kelas, tunggu dia kuar aje....excited nampak aku......terjengah2 sebelum tu cari ibu dia...huhuhu

Dah amik dia terus aku tanya camner sekolah, dia kata seronok sangat, then siap nak gi sekolah lagi.....baguslah gitu.....dah ada kawan tuh...siap lambai tangan nak balik...hehhehe...bagus anak aku nih......masuk dalam keta terus call ayah dia...bagi dia cakap ngan ayah dia...excited aku..terharu pun ada....rupanya macam ni perasaan parents bila anta anak ke sekolah......

Semalam, lepas daftar terus pegi makan ngan bebudak nih.....hubby pun ada, aku suh dia cuti.....kat satu gerai tuh kitaorg duduk ngan seorang pakcik yang agak tua gaklaaa..umurnya 75 tahun [siap tanya umur tu..heheeh] ..berbual gak ngan dia....dia cakap dia bekas pengarah jabatan kebajikan masyarakat melaka.......dia citer pasal anak2 dia ..3 org ajek tapi semua berjaya belaka....dia ada bagi nasihat, Kalau nak anak berjaya, pastikan selepas tiap kali solat doakan anak kita dalam semua aspek....bukan ajek lepas solat. bila2 masa pun boleh.....Aku terdiam and angguk ajek...ada benar katanya.......

Hmmm....tu la...citer ari pertama...anak sulung aku ke sekolah..ni belum citer si adiknya ..kita sambung kemudian..dah nak balik ni......bye......

0 Comments:

Post a Comment

<< Home