My Life............sharing is caring!

Friday, September 26, 2008

Akhirnya........

Uwarggghhhh, setelah sekian lama aku membuat research pada pelaburan ni akhirnya aku berjaya menjebakkan diri aku ke gold investment ni......Tanggal 26/9 aku ke bank rakyat untuk cagarkan gold yang aku beli tuh plus ngan 2 gold etika punye...perghh. Takutnya pegang ketul2 emas ni tapi apa pun best tuh.
Jumpa ngan staff bank rakyat bahagian ar-rahnu tu and borak2 pasal investment thru etika nih. Dorang pun nak buat tapi sebab staff bank kan so ada agak terhad sikit. So sangat beruntung pada orang2 cam aku ni. Aku invest pun tak banyak cuma 100g ajek. Masa aku invest tu pun harga tengah naik, yelah orang sibuk nak raya kan. Emas ni bila masa perayaan memang naik sebab org sibuk beli barang kemas utk beraya. Tapi pada aku tak kisah la bak kata pepatah ' better late than never'.
Aku harap pelaburan yang aku buat ni berbaloi ngan apa yang aku dah kuarkan. Actually untuk gold investment ni selain dengan etika , aku ada gak buat kat Public Bank thru passbook. Takpela, at least aku cabangkan sumber pelaburan aku. Aku start bende ni sebab baca satu website yang aku rasa complete pasal pelaburan emas ni. So, kat bawah ni aku sertakan beberapa website yang korang leh tgk and kalau berminat leh invest sebab tak rugi pun kan:

Pada yang sibuk2 nak cari source utk invest duit tu, ni pun satu alternatif yang ok. Actually long term investment, tak rugi pun kan. Esok2 nanti bila dah tua kan senang tapi dengan harapan nilai emas ni tak jatuh la....Insya Allah.....
~SELAMAT MEMBACA~

0 Comments:

Post a Comment

<< Home